DecydujMy Razem - Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400011834

Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400225217

AKTUALNOŚCI

2025-06-24

plik foto id: 1400011979

Wyniki oceny wniosków

Gliwicki Budżet Obywatelski

Sprawdź swój pomysł!

Znane są już wyniki oceny wniosków złożonych w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2026. W tym roku gliwiczanie zgłosili 375 projektów, w tym 31 z nich to zadania ogólnomiejskie, a 344 - dzielnicowe. Na projekty wyłonione w ramach Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego 2026 zaplanowano 7.875.000,00 zł, w tym na projekty ogólnomiejskie - 1.000.000,00 zł, a na projekty dzielnicowe - 6.875.000,00 zł.

 


Po wnikliwej ocenie wszystkich projektów pozytywnie ocenionych zostało 7 wniosków ogólnomiejskich i 187 wniosków dzielnicowych. Wyniki oceny wraz z uzasadnieniami dostępne są na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie DecydujmyRazem pod poniższym adresem:

WYNIKI OCENY WNIOSKÓW GBO 2026

Mieszkańcy Gliwic mają teraz czas do 1 lipca 2025 r., aby złożyć ewentualne odwołanie od negatywnej oceny, przy czym w przypadku zadań dzielnicowych takie odwołanie może złożyć tylko mieszkaniec dzielnicy, której dane zadanie dotyczy. Ostateczna lista wniosków poddanych pod głosowanie będzie opublikowana do 11 sierpnia 2025 r.

Procedura odwoławcza od negatywnej oceny

Każdy mieszkaniec Gliwic, w tym każdy wnioskodawca, może złożyć odwołanie od negatywnego wyniku weryfikacji zamieszczonego na liście wszystkich złożonych wniosków. Odwołania można składać w terminie od 25 czerwca do 1 lipca 2025 r. z uwzględnieniem poniższych reguł:

  •     dla zadania dzielnicowego odwołanie może złożyć tylko mieszkaniec dzielnicy, której wniosek dotyczy
  •     odwołanie musi zawierać imię, nazwisko i adres zamieszkania wnoszącego,
  •     warunkiem rozpatrzenia odwołania jest odniesienie się w jego treści do uzasadnienia oceny negatywnej,
  •     odwołanie powinno być opatrzone dopiskiem „Gliwicki Budżet Obywatelski – odwołanie” oraz wskazywać numer wniosku, którego dotyczy.

Odwołania można składać w następujący sposób:
w formie papierowej:

  • w Centrum 3.0 Gliwickim Ośrodku Działań Społecznych (dalej: GODS) przy ul. Zwycięstwa 1 w godzinach urzędowania lub listownie na adres GODS; o dacie złożenia wniosku w terminie decyduje data jego doręczenia przez operatora pocztowego do siedziby GODS;
  • w GODS przy ul. Jagiellońskiej 21, w godzinach urzędowania;
  • w GODS przy ul. Studziennej 6, w godzinach urzędowania;
  • w Urzędzie Miejskim w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21 – w Biurze Obsługi Interesantów oraz w filii Urzędu Miejskiego przy ul. Jasnej 31A, w godzinach urzędowania.
  • w formie elektronicznej
  • za pośrednictwem platformy ePuaP na adres skrzynki Centrum 3.0 - Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych: /GCOP/SkrytkaESP; odwołanie należy złożyć poprzez wybranie usługi „pismo ogólne”;
  • za pośrednictwem doręczeń elektronicznych e-Doręczenia na adres Centrum 3.0 – Gliwickiego Ośrodka Działań Społecznych: AE:PL-73310-95178-UAEEA-24; wniosek należy złożyć poprzez wysłanie listu elektronicznego;
  • za pośrednictwem formularza internetowego dostępnego na stronie www.decydujmyrazem.gliwice.pl;
    w przypadku osób, którym rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia złożenie odwołania– za pośrednictwem konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, w godzinach urzędowania (za okazaniem dokumentu potwierdzającego dane osobowe).

Odwołania zostaną rozpatrzone w terminie 21 dni od daty wpływu.
Wyniki procedury odwoławczej będą opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gliwicach, na platformie www.decydujmyrazem.gliwice.pl oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Gliwicach nie później niż 11 sierpnia 2025 r.