DecydujMy Razem - Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400011834

Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400225217

AKTUALNOŚCI

2025-08-25

plik foto id: 1400011979

GłosujeMY!

Gliwicki Budżet Obywatelski

Głosowanie na projekty GBO 2026 - czas start!

Rusza głosowanie w Gliwickim Budżecie Obywatelskim 2026. Do rozdysponowania blisko 8 milionów złotych!

Już dziś 25 sierpnia ruszyło głosowanie w XIII edycji Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Przez trzy tygodnie mieszkańcy będą mogli wybierać najważniejsze ich zdaniem projekty, które następnie trafią do realizacji w kolejnym roku.

Setki pomysłów, miliony do rozdysponowania

W tegorocznej edycji gliwiczanie zgłosili aż 375 propozycji, z których do głosowania zakwalifikowano 189 projektów: 7 ogólnomiejskich oraz 182 dzielnicowe. Pula środków przeznaczonych na realizację zwycięskich pomysłów wynosi 7 875 000 zł, z czego 1 000 000 zł dla projektów ogólnomiejskich, a 6 875 000 zł trafi do dzielnic.

Kiedy i jak głosować?

Głosowanie potrwa od 25 sierpnia do 15 września 2025 r. Może w nim wziąć udział każdy mieszkaniec Gliwic – niezależnie od wieku. Osoba głosująca ma do dyspozycji dwa głosy: jeden na projekt dzielnicowy i jeden na ogólnomiejski.

Głosowanie online – szybko, wygodnie i ekologicznie

Najprostszy sposób głosowania to forma elektroniczna, dostępna na platformie partycypacyjnej www.decydujmyrazem.gliwice.pl. Głosowanie online rusza 25 sierpnia o godz. 8:00 i potrwa do 15 września do godz. 20:00.

W celu weryfikacji głosu wymagane będzie potwierdzenie przez e-mail (link aktywacyjny) lub kod SMS. Ważne: jeden adres e-mail i numer telefonu mogą być użyte tylko raz.

>> ZAGŁOSUJ ELEKTRONICZNIE <<

Dla osób potrzebujących wsparcia w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej dostępne będą stanowiska do głosowania elektronicznego.

Preferujesz papier? To też możliwe

Można również zagłosować w tradycyjny sposób – na papierowym formularzu, który należy wrzucić do jednej z oznakowanych urn:

  • w Biurze Obsługi Interesantów UM (ul. Zwycięstwa 21 i filia przy ul. Jasnej 31A),
  • w siedzibach Centrum 3.0 – GODS (ul. Zwycięstwa 1, Jagiellońska 21, Studzienna 6),
  • w mobilnych punktach do głosowania (harmonogram ich działania będzie publikowany na bieżąco na stronie internetowej www.decydujmyrazem.gliwice.pl oraz na profilu www.fb.com/BudzetObywatelskiGliwice),
  • w wybranych filiach Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach.

Formularze można również przesłać pocztą na adres: Centrum 3.0 – GODS, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice. Ważne: liczy się data dostarczenia głosu, a nie nadania przesyłki.

Osoby z niepełnosprawnościami, które nie mogą samodzielnie zagłosować, mogą skorzystać z pomocy konsultanta ds. osób niepełnosprawnych w BOI przy ul. Zwycięstwa 21 (w godzinach urzędowania).

Kiedy wyniki?

Lista projektów wybranych przez mieszkańców zostanie opublikowana do 15 października 2025 r. na stronie www.decydujmyrazem.gliwice.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Do realizacji trafią projekty, które uzyskają kolejno najwięcej głosów, oraz mieszczą się w puli pieniędzy przeznaczonej na dany typ zadań.

Dodatkowo dzielnice z najwyższą frekwencją wezmą udział w podziale tzw. „puli dla aktywnych” – jest to szansa, aby zyskać dodatkowe środki na zadania dzielnicowe, ponad ustalony limit.

Zmieniaj Gliwice razem z nami!

Gliwicki Budżet Obywatelski to realna szansa dla mieszkańców na wpływ na rozwój swojej dzielnicy i całego miasta. Zachęcamy do udziału w głosowaniu – każdy głos się liczy!

Wykaz Bibliotek, w których będzie można głosować:

Biblioteka Centralna (ul. Kościuszki 17),

Filia nr 5 (ul. Perkoza 12),

Filia nr 6 / punkt biblioteczny (ul. Rubinowa 16A),

Filia nr 9 (ul. Czwartaków 18),

Filia nr 13 (ul. Paderewskiego 56),

Filia nr 16 (ul. Przedwiośnie 2),

Filia nr 17 (ul. Spółdzielcza 33a), 

Filia nr 20 (ul. Bernardyńska 2),

Filia nr 21 (ul. Syriusza 30),

Filia nr 22 (ul. Spacerowa 6),

Filia nr 23 (ul. Sopocka 2),

Filia nr 24 (ul. Architektów 109),

Filia nr 25 (pl. Jaśminu 20),

Filia nr 30 (ul. Partyzantów 25). 

Stanowiska będą dostępne dla mieszkańców zgodnie z godzinami otwarcia filii wskazanymi na stronie internetowej www.biblioteka.gliwice.pl.

Zapraszamy do udziału w głosowaniu! DecydujMY razem!

Bieżące informacje o procedurze i realizacjach można znaleźć na profilu GBO w mediach społecznościowych: www.fb.com/BudzetObywatelskiGliwice

Kontakt z zespołem ds. GBO:

Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych

Jagiellońska 21, Gliwice 44-100

e-mail: gbo@gods.gliwice.eu, tel. 32 238-24-55

Pliki do pobrania: