DecydujMy Razem - Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400011834

Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400225217

Program Współpracy Miasta Gliwice
z Organizacjami Pozarządowymi na rok 2026

Ustawowe obowiązkowe elementy programu współpracy wynikają z art. 5a ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Co konsultujemy?

Program Współpracy Miasta Gliwice z Organizacjami Pozarządowymi (dalej: Program Współpracy) jest podstawowym dokumentem, który opisuje zasady współpracy pomiędzy miastem a działającymi w nim lub na rzecz jego mieszkańców organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Zapraszamy Państwa do zgłaszania propozycji zapisów lub uwag do zaproponowanego projektu. Prosimy wziąć pod uwagę, że w Programie Współpracy muszą pojawić się obowiązkowe elementy, wynikające z art. 5a ust. 4 wyżej wymienionej ustawy.

Kto może wziąć udział w konsultacjach?

Konsultacje są skierowane przede wszystkim do organizacji pozarządowych, zachęcamy jednak do udziału wszystkich mieszkańców, zainteresowanych współpracą miasta z organizacjami.

Jak można wziąć udział w konsultacjach?

Zapraszamy do wyrażania opinii i sugestii dotyczących Programu Współpracy poprzez wypełnienie odpowiednich pól w formularzu. Uwagi można zgłosić do wybranych lub wszystkich rozdziałów.

Dlaczego to jest ważne?

Konsultacje umożliwiają wypracowanie optymalnych zapisów Programu Współpracy. Przypominamy, że dokument ten jest podstawowym dokumentem, który opisuje zasady współpracy pomiędzy miastem a działającymi w nim lub na rzecz jego mieszkańców organizacjami pozarządowymi oraz pozostałymi podmiotami społecznymi.

W jakim terminie trwają konsultacje?

Konsultacje trwają od 4 sierpnia 2025 r. do 11 września 2025 r.

O spotkaniach konsultacyjnych i szczegółach organizacyjnych będziemy Państwa informować na bieżąco.

 

Kontakt

Jeśli pojawią się pytania zapraszamy do kontaktu:

Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych

ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice

Tel: 32 2388167

E-mail: ngo@gods.gliwice.pl

W kwestiach technicznych prosimy o kontakt

Dokumenty do pobrania:

Zarządzenie nr PM-2055/25 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 31 lipca 2025 r. w sprawie konsultacji projektu „Programu współpracy Miasta Gliwice z organizacjami pozarządowymi na rok 2026”

Rozdział 1.

Słownik

§ 1. Ilekroć w niniejszym „Programie współpracy Miasta Gliwice z organizacjami pozarządowymi na rok 2026” jest mowa o:

  1. 1) Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.);
  2. 2) Programie – należy przez to rozumieć „Program współpracy Miasta Gliwice z organizacjami pozarządowymi na rok 2026”;
  3. 3) Mieście – należy przez to rozumieć Miasto Gliwice;
  4. 4) Organizacjach – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe, osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.);
  5. 5) MRDPP – należy przez to rozumieć Miejską Radę Działalności Pożytku Publicznego w Gliwicach;
  6. 6) Centrum 3.0 – należy przez to rozumieć Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych, jednostkę organizacyjną Miasta Gliwice.
proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 2.

Cel główny i cele szczegółowe Programu

§ 2. Głównym celem Programu jest efektywne współdziałanie Miasta z Organizacjami. Jego osiągnięciu służy realizacja celów szczegółowych:

  1. 1) realizacja zadań publicznych Miasta we współpracy z Organizacjami;
  2. 2) prowadzenie i wzmacnianie dialogu z Organizacjami;
  3. 3) wsparcie merytoryczne i infrastrukturalne Organizacji, m. in. poprzez działalność Centrum 3.0;
  4. 4) rozwój wolontariatu;
  5. 5) zwiększanie świadomości społecznej na temat roli oraz specyfiki działania Organizacji.
proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 3.

Zasady współpracy

§ 3. Współpraca Miasta z Organizacjami odbywa się na zasadach:

  1. 1) pomocniczości – co oznacza, że samorząd udziela pomocy tylko w niezbędnym zakresie, który nie ogranicza podmiotowości Organizacji, nie wyręcza obywateli i Organizacji w sprawach, które są w stanie rozwiązać sami;/li>
  2. 2) suwerenności stron – co oznacza poszanowanie autonomii Organizacji i nieingerowanie w ich sprawy wewnętrzne;
  3. 3) partnerstwa – co oznacza wspólne identyfikowanie problemów, definiowanie zadań oraz wypracowywanie najlepszych rozwiązań;
  4. 4) efektywności – co oznacza dążenie do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych, przy poniesieniu niezbędnych kosztów;
  5. 5) uczciwej konkurencji – co oznacza stosowanie równych kryteriów wyboru wykonawcy zadania publicznego wobec wszystkich ubiegających się podmiotów;
  6. 6) jawności – co oznacza równy dostęp do informacji oraz transparentność działań realizowanych we współpracy Miasta z Organizacjami.
proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 4.

Zakres przedmiotowy i formy współpracy

§ 4. 1. Zakresem przedmiotowym Programu jest sfera zadań publicznych obejmująca zadania z zakresu:

  1. 1) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
  2. 2) pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
  3. 3) udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa;
  4. 4) udzielania nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
  5. 5) ochrony i promocji zdrowia;
  6. 6) działalności na rzecz osób niepełnosprawnych;
  7. 7) przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym;
  8. 8) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
  9. 9) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
  10. 10) turystyki i krajoznawstwa;
  11. 11) ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
  12. 12) promocji i organizowania wolontariatu;
  13. 13) działalności na rzecz Organizacji;
  14. 14) działalności na rzecz podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych, o których mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.

2. Finansowe formy współpracy Miasta z Organizacjami obejmują:

  1. 1) zlecanie zadań w trybie Ustawy;
  2. 2) zlecanie zadań w trybie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1488 z późn. zm.);
  3. 3) dotację oświatową zgodnie z ustawą z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 439);
  4. 4) zlecanie zadań w trybie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.);
  5. 5) dotacje przyznane na podstawie uchwały nr VI/100/2024 Rady Miasta Gliwice z dnia 17 października 2024 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji związanych z wykonywaniem zadań innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania;
  6. 6) zlecanie zadań w trybie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1670 z późn. zm.).

3. Pozafinansowe formy współpracy Miasta z Organizacjami obejmują:

  1. 1) patronaty: Prezydenta Miasta i Przewodniczącego Rady Miasta;
  2. 2) konsultowanie projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących sfery zadań publicznych, o których mowa w art. 4 Ustawy;
  3. 3) funkcjonowanie MRDPP i zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, skupiających Organizacje działające w wybranej sferze życia społecznego, a także przedstawicieli odpowiednich wydziałów Urzędu Miejskiego w Gliwicach, miejskich jednostek organizacyjnych i innych podmiotów;
  4. 4) wystawianie przez Miasto opinii i udzielanie rekomendacji;
  5. 5) pomoc w nawiązaniu kontaktów i współpracy z Organizacjami z zagranicy, ze szczególnym uwzględnieniem podmiotów działających w miastach partnerskich;
  6. 6) publikowanie informacji przygotowanych przez Organizacje w aplikacji GAMA oraz w kanałach informacyjnych Miasta;
  7. 7) działalność Centrum 3.0 wynikającą ze statutu oraz regulaminu współpracy Organizacji z Centrum 3.0 i obejmującą:
    1. a) wsparcie merytoryczne i infrastrukturalne Organizacji,
    2. b) wsparcie merytoryczne oraz organizacyjno-techniczne zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym,
    3. c) obsługę organizacyjno-techniczną MRDPP i Rady Seniorów Miasta Gliwice,
    4. d) wsparcie merytoryczne klubów seniora,
    5. e) wsparcie merytoryczne osób zainteresowanych działalnością Organizacji, społeczności lokalnych i wolontariuszy,
    6. f) promocję przekazywania przez mieszkańców Gliwic wskazanego w przepisach procenta podatku na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego,
    7. g) prowadzenie serwisu internetowego dla Organizacji,
    8. h) wsparcie sektora ekonomii społecznej,
    9. i) administrowanie elektroniczną bazą danych o Organizacjach działających na terenie Gliwic,
    10. j) promocję aktywności społecznej, w tym Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej,
    11. k) upowszechnianie wiedzy o Organizacjach i aktywności społecznej,
    12. l) udział przedstawicieli Organizacji w pracach komisji konkursowych celem opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach.

4. Współpraca z Organizacjami w obszarze kultury odbywa się także w formie instytucjonalnego wsparcia merytorycznego, organizacyjnego i finansowego, w tym głównie przez Centrum Kultury Victoria w Gliwicach.

5. Współpraca z Organizacjami w obszarze kultury fizycznej odbywa się także w formie instytucjonalnego wsparcia merytorycznego, organizacyjnego i finansowego przez Gliwicki Ośrodek Sportu.

6. Do innych form współpracy zalicza się zawieranie umów partnerstwa określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 198).

proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 5.

Sposób i okres realizacji Programu

§ 5. 1. Za współpracę Miasta z Organizacjami odpowiada pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych. Pełnomocnik pełni dyżury zgodnie z harmonogramem publikowanym na stronie internetowej Centrum 3.0.

2. Za realizację zadań określonych w § 4 ust. 2, 3, 4, 5 i 6 odpowiadają wydziały Urzędu Miejskiego w Gliwicach, Centrum 3.0 i inne miejskie jednostki organizacyjne.

3. Konsultowanie projektów aktów normatywnych z MRDPP oraz Organizacjami odbywa się w trybie uchwały nr XXXVIII/1136/2010 Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia 23 września 2010 r.

4. Realizacja Programu nastąpi w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2026 r.

proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 6.

Priorytetowe zadania publiczne przewidziane do realizacji w roku 2026

§ 6. Jako priorytetowe Miasto przyjmuje do realizacji następujące zadania publiczne:

  1. 1) organizacja czasu wolnego dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i wakacji letnich oraz w czasie wolnym od zajęć edukacyjnych z uwzględnieniem realizacji zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  2. 2) szkolenie sportowe dzieci i młodzieży;
  3. 3) prowadzenie działalności kulturalnej w dzielnicach Miasta z uwzględnieniem potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
  4. 4) realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia, sportu, kultury i zagospodarowania wolnego czasu seniorów w celu zapobiegania różnego rodzaju wykluczeniom społecznym tej grupy;
  5. 5) podejmowanie działań z zakresu ochrony, edukacji i promocji zdrowia w odniesieniu do chorób cywilizacyjnych, w tym chorób z zakresu zdrowia psychicznego;
  6. 6) realizacja usług na rzecz wsparcia samodzielności i aktywności osób z niepełnosprawnością;
  7. 7) rozwój edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością;
  8. 8) działania mające na celu zwiększenie świadomości mieszkańców w obszarze ekologii.
proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 7.

Środki przeznaczone na realizację Programu

§ 7. Na realizację Programu planowana jest kwota ………. złotych.

proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 8.

Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowej otwartego konkursu ofert na zadania publiczne Miasta

§ 8. 1. Komisja konkursowa otwartego konkursu ofert na zadania publiczne Miasta, zwana dalej Komisją, powoływana jest przez Prezydenta Miasta w celu opiniowania ofert złożonych przez Organizacje w ramach ogłaszanych konkursów.

2. Powołując Komisję, Prezydent Miasta wyznacza przewodniczącego Komisji oraz jego zastępcę.

3. Komisję zwołuje i kieruje jej pracami przewodniczący, a w razie jego nieobecności zastępca przewodniczącego.

4. Przedstawiciele Organizacji wchodzący w skład Komisji wybierani są spośród kandydatów, których listę przygotowuje Centrum 3.0, na podstawie zgłoszeń władz Organizacji. Lista przekazywana jest poszczególnym wydziałom Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz miejskim jednostkom organizacyjnym.

5. Dla ważności obrad Komisji konieczna jest obecność co najmniej połowy jej składu.

6. Do zadań Komisji należy opiniowanie ofert w oparciu o przyznaną przez członków Komisji punktację z uwzględnieniem warunków i kryteriów określonych w treści ogłoszenia konkursowego.

7. Komisja może zaproponować dokonanie podziału przedsięwzięcia i powierzenie każdej jego wyodrębnionej części innemu oferentowi.

8. Z posiedzeń Komisji sporządzane są protokoły.

9. Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Prezydent Miasta po zapoznaniu się z opinią Komisji.

10. Decyzja wydana w drodze zarządzenia jest ostateczna.

proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 9.

Sposób oceny realizacji Programu

§ 9. 1. Ocena realizacji Programu nastąpi w odniesieniu do założeń Programu oraz danych z lat ubiegłych, na podstawie niżej wymienionych kryteriów:

  1. 1) w zakresie realizacji zadań publicznych Miasta we współpracy z Organizacjami poprzez:
    1. a) wysokość środków finansowych przekazanych Organizacjom z budżetu Miasta na realizację zadań publicznych na podstawie podpisanych umów,
    2. b) liczbę ofert złożonych przez Organizacje na realizację zadań publicznych, z wyszczególnieniem ofert,
    3. c) złożonych w drodze konkursów ofert,
    4. d) liczbę podpisanych umów dotacyjnych,
    5. e) liczbę Organizacji, którym zlecono realizację zadań publicznych,
    6. f) liczbę inicjatyw w obszarze kultury zrealizowanych we współpracy Organizacji z miejskimi instytucjami kultury,
    7. g) liczbę inicjatyw w obszarze kultury fizycznej zrealizowanych we współpracy Organizacji z Gliwickim Ośrodkiem Sportu,
    8. h) wysokość wkładu własnego Organizacji w realizację zadań publicznych;
  2. 2) w zakresie prowadzenia i wzmacniania dialogu z Organizacjami poprzez:
    1. a) liczbę spotkań zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym,
    2. b) liczbę spotkań Rady Seniorów Miasta Gliwice,
    3. c) liczbę spotkań MRDPP;
  3. 3) w zakresie wsparcia merytorycznego i infrastrukturalnego udzielanego przez Centrum 3.0 trzeciemu sektorowi poprzez:
    1. a) liczbę udzielonych usług doradczych, przeprowadzonych szkoleń, warsztatów, spotkań informacyjnych dla Organizacji, grup nieformalnych, społeczników, wolontariuszy,
    2. b) liczbę osób korzystających z działań wymienionych w pkt 3) lit. a),
    3. c) liczbę Organizacji zarejestrowanych w 2026 r. z pomocą Centrum 3.0,
    4. d) liczbę Organizacji i grup nieformalnych korzystających w 2026 r. z zasobów Centrum 3.0;
  4. 4) w zakresie rozwoju wolontariatu poprzez:
    1. a) liczbę działań promujących wolontariat i aktywność społeczną,
    2. b) liczbę zgłoszeń potencjalnych wolontariuszy,
    3. c) liczbę zadań publicznych realizowanych przy udziale wolontariuszy.

2. Sprawozdanie z realizacji Programu przygotowuje pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych i przedkłada je Prezydentowi Miasta do akceptacji do 15 kwietnia 2027 r. Prezydent Miasta, w terminie określonym w Ustawie, przedkłada sprawozdanie z realizacji Programu Radzie Miasta Gliwice oraz publikuje je w Biuletynie Informacji Publicznej.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 2, jest przygotowywane na podstawie:

  1. 1) weryfikacji kryteriów zawartych w ust. 1;
  2. 2) wniosków zebranych przez Centrum 3.0 we współpracy z MRDPP i Organizacjami;
  3. 3) sprawozdań sporządzonych przez właściwe wydziały merytoryczne Urzędu Miejskiego w Gliwicach oraz miejskie jednostki organizacyjne.
proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Rozdział 10.

Sposób tworzenia Programu

§ 10. 1. Program powstał we współpracy właściwych wydziałów Urzędu Miejskiego w Gliwicach, realizujących zadania publiczne Miasta, Centrum 3.0, pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych oraz Organizacji. Konsultacje projektu Programu przebiegły zgodnie z trybem określonym w uchwale nr XXXVIII/1136/2010 Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia 23 września 2010 r. oraz Statucie Miasta.

2. Prace nad przygotowaniem i konsultowanie Programu przebiegały następująco:

  1. 1) czerwiec-lipiec 2025 r. – przygotowanie projektu Programu przez pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. organizacji pozarządowych w konsultacji z wydziałami Urzędu Miejskiego;
  2. 2) sierpień-wrzesień 2025 r. – przeprowadzenie konsultacji społecznych projektu Programu. [Sposób przeprowadzenia konsultacji zostanie opisany po ich zakończeniu].
proszę wpisać własną odpowiednią treść propozycji zmiany
proszę wpisać własną odpowiednią treść uzasadnienia

Zgłaszający

Dane osoby wypełniającej formularz

wprowadzona treść jest pusta lub za długa, proszę wpisać maksymalnie 255 znaków
wprowadzona treść jest pusta lub za długa, proszę wpisać maksymalnie 255 znaków
wprowadzona treść jest pusta lub za długa, proszę wpisać maksymalnie 255 znaków
podany adres e-mail pasuje do wzoru: moja-nazwa@moja-domena.plpodany adres e-mail nie został wprowadzony lub jest błędny, wpisz wg wzoru: moja-nazwa@moja-domena.pladres e-mail wg wzoru: moja-nazwa@moja-domena.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA

  1. Administrator: Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest: Centrum 3.0 - Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice.
  2. Współadministratorzy: Współadministratorami danych osobowych są Prezydent Miasta Gliwice oraz Miejskie Jednostki Organizacyjne Gminy Gliwice wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Gliwicach, w tabeli nr 1. https://bip.gliwice.eu/regulamin-organizacyjny
  3. Inspektor ochrony danych Administratora: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych wyznaczonego przez Centrum 3.0: abi@gods.gliwice.pl
  4. Cel i podstawa przetwarzania Pani/Pana dane osobowe w zakresie: imię i nazwisko, nazwa reprezentowanej organizacji, e-mail, przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konsultacji dokumentu: Program Współpracy Miasta Gliwice z organizacjami pozarządowymi na rok 2026
  5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) zgoda osoby, której dane dotyczą - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przypływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Odbiorcy danych: Odbiorcami danych mogą być firmy świadczące usługi na rzecz Centrum 3.0: a) Firma świadcząca usługi w zakresie administrowania systemem informatycznym. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
  7. Przechowywanie danych osobowych: Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wyznaczonym przepisami prawa.
  8. Po zrealizowaniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  9. Prawa osób, których dane dotyczą: Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do:
    • dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii;
    • poprawiania i uzupełniania swoich danych osobowych;
    • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    • usunięcia danych przetwarzanych na podstawie zgody; cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. e. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Informacje dodatkowe: Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 5 jest obowiązkiem umownym. Niewyrażenie zgody będzie skutkowało brakiem możliwości wykonywania czynności, objętej zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
  11. Podane dane osobowe nie służą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  12. Prezydent Miasta Gliwice i miejskie jednostki organizacyjne (wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w tabeli nr 1 „Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych”) są współadministratorami danych osobowych zgodnie z ustaleniami przyjętymi zarządzeniem organizacyjnym nr 84/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12.08.2019 r., https://gods.bip.gliwice.eu/storage/zarzadzenie-organizacyjne-nr-84-19-w-sprawie-zatwierdzenia-uzgodnien-dotyczacych-okreslenia-zakresow-odpowiedzialnosci-wspoladministratorow-wynikajacych-z-wypelniania-obowiazkow-zwiazanych-z-przetwarzaniem-danych-osobowych-1.pdf

kostka 1
operator
kostka 1
nie wprowadzono żadnej wartości lub wprowadzono błędną, proszę wpisać tylko cyfry, wpisz np: 1, 2, 100prosze podać sumaryczną liczbę widocznych kropek na obu kostkach

Dziękujemy formularz został zapisany.