DecydujMy Razem - Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400011834

Konsultacje Społeczne

plik foto id: 1400012293

Konsultacje projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego

Zmiany w Gliwickim Budżecie Obywatelskim zostały poprzedzone kompleksową ewaluacją procedur związanych z przygotowaniem, wyborem i realizacją projektów. Badanie oparte było na jakościowych metodach badawczych, takich jak wywiady grupowe zorganizowane z udziałem mieszkańców, przedstawicieli rad dzielnic, lokalnych liderów, a także osób zaangażowanych zawodowo w realizację budżetu obywatelskiego. Łącznie w wywiadach uczestniczyło 55 osób z różnych środowisk, co zapewniło różnorodne perspektywy. Uzupełnieniem badania były ankiety przeprowadzone wśród 275 mieszkańców Gliwic. Ewaluacja odbyła się w październiku i listopadzie 2024 r., a prowadziło ją Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS. Proces wsparł także Śląski Urban Lab. Wyniki tych badań pozwoliły zidentyfikować kluczowe wyzwania oraz obszary wymagające usprawnień. Wypracowano 24 rekomendacje zmian. Wprowadzenie 2 z nich wiąże się z koniecznością zmienienia zapisów uchwały Rady Miasta Gliwice w sprawie Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego. Dlatego też opracowano projekt uchwały zmieniającej – i on właśnie jest poddawany konsultacjom.

Celem konsultacji jest zebranie uwag do przedstawionego projektu. Konsultacje są adresowane do wszystkich mieszkańców Gliwic.

Termin składania uwag: Konsultacje trwają od 2 do 16 stycznia 2025 r.

Uwagi złożone po upływie wyżej podanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.

Materiały do pobrania:

 

Dane do kontaktu w przypadku dodatkowych pytań:

Jeśli pojawią się pytania lub trudności techniczne - zapraszamy do kontaktu.

 

W celu zgłoszenia uwag prosimy wypełnić poniższy formularz:

Prosimy o wyrażenie opinii lub zgłoszenie uwag do udostępnionego powyżej projektu uchwały zmieniającej uchwałę ws. Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego:
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami dotyczącymi Gliwickiego Budżetu Obywatelskiego, konsultacji i partycypacji w Gliwicach, możemy wysyłać Ci powiadomienia na ten temat. Zostaw poniżej swój adres e-mail.

KLAUZULA INFORMACYJNA

  1. Administrator: Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest: Centrum 3.0 - Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice.
  2. Współadministratorzy: Współadministratorami danych osobowych są Prezydent Miasta Gliwice oraz Miejskie Jednostki Organizacyjne Gminy Gliwice wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Gliwicach, w tabeli nr 1. https://bip.gliwice.eu/regulamin-organizacyjny
  3. Inspektor ochrony danych Administratora: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych wyznaczonego przez Centrum 3.0: abi@gods.gliwice.pl
  4. Cel i podstawa przetwarzania Pani/Pana dane osobowe w zakresie: imię i nazwisko, nazwa reprezentowanej organizacji, e-mail, przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konsultacji dokumentu: Regulamin tworzenia i działania gliwickich zespołów branżowych.
  5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) zgoda osoby, której dane dotyczą - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przypływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Odbiorcy danych: Odbiorcami danych mogą być firmy świadczące usługi na rzecz Centrum 3.0: a) Firma świadcząca usługi w zakresie administrowania systemem informatycznym. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
  7. Przechowywanie danych osobowych: Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wyznaczonym przepisami prawa.
  8. Po zrealizowaniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  9. Prawa osób, których dane dotyczą: Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do:
    • dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii;
    • poprawiania i uzupełniania swoich danych osobowych;
    • ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    • usunięcia danych przetwarzanych na podstawie zgody; cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. e. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Informacje dodatkowe: Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 5 jest obowiązkiem umownym. Niewyrażenie zgody będzie skutkowało brakiem możliwości wykonywania czynności, objętej zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
  11. Podane dane osobowe nie służą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  12. Prezydent Miasta Gliwice i miejskie jednostki organizacyjne (wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w tabeli nr 1 „Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych”) są współadministratorami danych osobowych zgodnie z ustaleniami przyjętymi zarządzeniem organizacyjnym nr 84/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12.08.2019 r., https://gods.bip.gliwice.eu/storage/zarzadzenie-organizacyjne-nr-84-19-w-sprawie-zatwierdzenia-uzgodnien-dotyczacych-okreslenia-zakresow-odpowiedzialnosci-wspoladministratorow-wynikajacych-z-wypelniania-obowiazkow-zwiazanych-z-przetwarzaniem-danych-osobowych-1.pdf

kostka 1
operator
kostka 1
nie wprowadzono żadnej wartości lub wprowadzono błędną, proszę wpisać tylko cyfry, wpisz np: 1, 2, 100

Dziękujemy za złożenie formularza!