DecydujMy Razem - Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400011834

Konsultacje Społeczne

plik foto id: 1400012293

Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej

Przedmiot: 
Projekt uchwały w sprawie Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej

Opis:
W dużym skrócie inicjatywa lokalna oznacza wspólne realizowanie przez wnioskodawcę i miasto działań na rzecz społeczności lokalnej. Co istotne – w ramach tego narzędzia mieszkańcy nie tylko składają wniosek dotyczący konkretnego przedsięwzięcia, ale również deklarują i biorą udział w jego realizacji oraz odpowiadają za przyjęte zobowiązania. Po kilku latach funkcjonowania obowiązującej uchwały (Uchwała nr XXIII/457/2021 Rady Miasta Gliwice z dnia 18 lutego 2021 r. w sprawie Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej) podczas spotkań ewaluacyjnych, które odbyły się w pierwszej połowie roku, wnioskodawcy, przedstawiciele rad dzielnic oraz urzędnicy zaproponowali zmiany. Ich ogólny kierunek to uproszczenie zasad oraz zwiększenie ich przejrzystości. Krokiem w tym kierunku ma być proponowana uchwała.
Rozpoczynamy konsultacje jej projektu. W czasie ich trwania gliwiczanie mogą się wypowiedzieć w temacie projektu uchwały, zaproponować zmiany i wpłynąć na to, jak będą wyglądały zasady Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej w przyszłości.

Dlaczego warto wziąć udział w tych konsultacjach?

  • Bo inicjatywa lokalna to realne narzędzie zmiany – dzięki niej mieszkańcy nie tylko zgłaszają pomysły, ale też wspólnie z miastem je realizują.
  • Bo nowe zasady będą miały wpływ na to, jak łatwo i skutecznie będzie można organizować warsztaty, wydarzenia, remonty przestrzeni wspólnych czy inne projekty.

Cel:
Dokonanie zmian w procedurze Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej

Interesariusze / Adresaci: 
organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art.3  ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Miejska Rada Działalności Pożytku Publicznego, Rady dzielnic, mieszkańcy.

Termin składania uwag:
Konsulacje trwają od 11 sierpnia 2025 do 25 sierpnia 2025 r.
Uwagi złożone po upływie wyżej podanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.

Ilustracje:

plik foto id: 1400250107
plik foto id: 1400250112
plik foto id: 1400250113

Materiały do pobrania:

Dane do kontaktu w przypadku dodatkowych pytań:

Ewa Baron, tel. 32 238-24-55, gil@gods.gliwice.eu

Jeśli pojawią się pytania lub trudności techniczne - zapraszamy do kontaktu.

W celu zgłaszania uwag prosimy wypełnić poniższy formularz:

podany adres e-mail pasuje do wzoru: moja-nazwa@moja-domena.plpodany adres e-mail nie został wprowadzony lub jest błędny, wpisz wg wzoru: moja-nazwa@moja-domena.pladres e-mail wg wzoru: moja-nazwa@moja-domena.pl

KLAUZULA INFORMACYJNA

  1. Administrator: Administratorem przetwarzanych danych osobowych jest: Centrum 3.0 - Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych, ul. Zwycięstwa 1, 44-100 Gliwice.
  2. Współadministratorzy: Współadministratorami danych osobowych są Prezydent Miasta Gliwice oraz Miejskie Jednostki Organizacyjne Gminy Gliwice wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta w Gliwicach, w tabeli nr 1. https://bip.gliwice.eu/regulamin-organizacyjny.
  3. Inspektor ochrony danych Administratora: Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych wyznaczonego przez Centrum 3.0: abi@gods.gliwice.pl.
  4. Cel i podstawa przetwarzania Pani/Pana dane osobowe w zakresie: imię i nazwisko, nazwa reprezentowanej organizacji, e-mail, przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konsultacji dokumentu: uchwała w sprawie Gliwickiej Inicjatywy Lokalnej.
  5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) zgoda osoby, której dane dotyczą - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przypływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  6. Odbiorcy danych: Odbiorcami danych mogą być firmy świadczące usługi na rzecz Centrum 3.0: a) Firma świadcząca usługi w zakresie administrowania systemem informatycznym. Dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
  7. Przechowywanie danych osobowych: Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wyznaczonym przepisami prawa.
  8. Po zrealizowaniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  9. Prawa osób, których dane dotyczą: Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do:
    1. dostępu do swoich danych osobowych i otrzymania ich kopii;
    2. poprawiania i uzupełniania swoich danych osobowych;
    3. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
    4. usunięcia danych przetwarzanych na podstawie zgody; cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. e. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
    5. wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  10. Informacje dodatkowe: Podanie danych osobowych zgodnie z pkt 5 jest obowiązkiem umownym. Niewyrażenie zgody będzie skutkowało brakiem możliwości wykonywania czynności, objętej zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
  11. Podane dane osobowe nie służą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  12. Prezydent Miasta Gliwice i miejskie jednostki organizacyjne (wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w tabeli nr 1 „Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych”) są współadministratorami danych osobowych zgodnie z ustaleniami przyjętymi zarządzeniem organizacyjnym nr 84/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12.08.2019 r., https://gods.bip.gliwice.eu/storage/zarzadzenie-organizacyjne-nr-84-19-w-sprawie-zatwierdzenia-uzgodnien-dotyczacych-okreslenia-zakresow-odpowiedzialnosci-wspoladministratorow-wynikajacych-z-wypelniania-obowiazkow-zwiazanych-z-przetwarzaniem-danych-osobowych-1.pdf
kostka 1
operator
kostka 1
nie wprowadzono żadnej wartości lub wprowadzono błędną, proszę wpisać tylko cyfry, wpisz np: 1, 2, 100

Dziękujemy za złożenie formularza!