DecydujMy Razem - Gliwicka Platforma Partycypacyjna

plik foto id: 1400011834

Konsultacje Społeczne

plik foto id: 1400012293

Założenia do Diagnozy problemów społecznych Miasta Gliwice

Pełna nazwa: Założenia do Diagnozy problemów społecznych Miasta Gliwice, poprzedzającej opracowanie Strategii rozwiązywania problemów społecznych dla Miasta Gliwice na lata 2026-2032

Przedmiot: Miasto Gliwice przygotowuje się do sporządzenia Diagnozy problemów społecznych. Poprzedzi ona opracowanie Strategii rozwiązywania problemów społecznych dla Miasta Gliwice na lata 2026-2032, czyli dokumentu wyznaczającego cele i kierunki działań w zakresie polityk społecznych na kolejne lata. Diagnoza będzie także podstawą dla innych programów miejskich oraz ułatwi planowanie i wdrażanie działań profilaktycznych i zaradczych. Diagnoza zostanie sporządzona w 2025 roku na podstawie dostępnych danych z wielu źródeł oraz w oparciu o badania społeczne, dzięki którym możliwe będzie poznanie potrzeb, opinii i postaw gliwiczan w odniesieniu do różnych zjawisk i problemów.

Zakres: Założenia do Diagnozy problemów społecznych miasta Gliwice obejmują obszary tematyczne i przyporządkowane im zagadnienia badawcze. Wyznaczają one zakres danych, które zostaną zebrane i przeanalizowane podczas opracowywania diagnozy.

Cel: Dzięki zgłoszonym uwagom możliwe będzie doprecyzowanie i uzupełnienie listy zagadnień badawczych o kwestie istotne z perspektywy organizacji działających w mieście oraz samych gliwiczan. Ujmując najprościej: pytamy Państwa, co warto zbadać i o co spytać mieszkańców podczas diagnozowania problemów społecznych w mieście.

Interesariusze / Adresaci: Zaproszenie do konsultacji skierowane jest do organizacji pozarządowych, podmiotów i inicjatyw zrzeszających mieszkańców, a także wszystkich zainteresowanych mieszkańców Gliwic.

Konsultacje trwają w terminie: od 26 lipca 2024 do 11 sierpnia 2024 r.

Materiały do których odnosi się formularz:

  • Założenia do Diagnozy problemów społecznych Miasta Gliwice>>POBIERZ<<

Dodatkowe materiały (Zarządzenie Prezydenta)

Dane do kontaktu: Agata Dawidko, zd@um.gliwice.pl, 32 239 12 59

Zapraszamy do wypełnienia formularza.

Formularz zbierania uwag do Założeń do Diagnozy problemów społecznych Miasta Gliwice.
Należy wpisać uwagi do zagadnień z wybranych obszarów oraz propozycje nowych tematów, które warto zbadać.


1. Obszar badawczy: Niepełnosprawność
2. Obszar badawczy: Starzenie się społeczeństwa
3. Obszar badawczy: Rodzina i piecza zastępcza
4. Obszar badawczy: Uzależnienia
5. Obszar badawczy: Przemoc
6. Obszar badawczy: Ubóstwo
7. Obszar badawczy: Bezdomność
8. Obszar badawczy: Mieszkalnictwo
9. Obszar badawczy: Rynek pracy
10. Obszar badawczy: Zdrowie, kondycja psychiczna i styl życia mieszkańców
11. Obszar badawczy: Aktywność społeczna i obywatelska
12. Obszar badawczy: Inne tematy dotyczące życia w Gliwicach
13. Obszar badawczy: Społeczności lokalne, życie w dzielnicach

INFORMACJA SZCZEGÓŁOWA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH1*

  1. Dane Administratora Danych: Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Gliwice z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Gliwicach przy ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice.
  2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować: 1. Pocztą elektroniczną poprzez e-mail: iod@um.gliwice.pl, 2. Pocztą tradycyjną na adres: Inspektor Ochrony Danych, Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, 3. Poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu Miejskiego w Gliwicach: /UMGliwice/SkrytkaESP.
  3. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych:Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:1.w celu konsultacji dokumentu: Założenia do Diagnozy problemów społecznych Miasta Gliwice 2.na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) 3. w przypadku podania danych dodatkowych, np. danych kontaktowych, podstawę ich przetwarzania stanowi zgoda wynikająca z art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
  4. Odbiorcy danych osobowych: Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom, za wyjątkiem: 1. podmiotów uprawnionych przepisami prawa, 2. podmiotów świadczących wsparcie techniczne dla systemów informatycznych i teleinformatycznych, w których dane osobowe są przetwarzane. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  5. Okres przechowywania danych osobowych: 1. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do realizacji celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wyznaczonym przepisami prawa. 2. Po zrealizowaniu celu, dla którego dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych przez okres, który wyznaczony zostanie na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  6. Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych: Każda osoba, której dane dotyczą ma prawo do: 1. wystąpienia z żądaniem dostępu do swoich danych osobowych, sprostowania (poprawiania), a w przypadkach uregulowanych przepisami prawa - do usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
  7. Prawo do cofnięcia zgody1. W przypadku przetwarzania danych na podstawie wyrażonej dobrowolnie zgody mają Państwo prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie.
  8. 2. Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Państwa danych osobowych do momentu jej wycofania.
  9. Sposoby realizacji przysługujących praw:Powyższe uprawnienia mogą Państwo realizować: 1. składając w formie tradycyjnej odręcznie podpisane pismo w Urzędzie Miejskim w Gliwicach,, 2. drogą elektroniczną wysyłając pismo ogólne dostępne na platformie ePUAP, potwierdzone Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym
  10. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego: Jeśli przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  11. Informacja o wymogu/ dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych: 1. Niepodanie danych lub brak zgody na przetwarzanie w sytuacjach, w których podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, uniemożliwi realizację usługi. 2. Zgoda wyrażona na przetwarzanie danych dodatkowych, w tym kontaktowych, może być w każdej chwili wycofana bez wpływu na przetwarzanie Państwa danych osobowych do momentu jej wycofania. Wycofanie zgody nie wpłynie także na realizację usługi, jednakże może utrudnić kontakt.
  12. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie: W Urzędzie nie ma miejsca zautomatyzowane podejmowanie decyzji ani profilowanie.
  13. Informacje dodatkowe:Prezydent Miasta Gliwice i miejskie jednostki organizacyjne (wymienione w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Gliwicach, w tabeli nr 1„Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych”) są współadministratorami danych osobowych zgodnie z ustaleniami przyjętymi zarządzeniem organizacyjnym nr 84/19 Prezydenta Miasta Gliwice z dnia 12.08.2019 r .

*Realizacja obowiązku informacyjnego w związku z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

kostka 1
operator
kostka 1
nie wprowadzono żadnej wartości lub wprowadzono błędną, proszę wpisać tylko cyfry, wpisz np: 1, 2, 100

Dziękujemy za wypełnienie formularza!